„Sėkmės mokykla“. Kokybiško bendravimo paslaptys – sąmoningumas ir leksika

„Sėkmės mokykla“. Kokybiško bendravimo paslaptys – sąmoningumas ir leksika

„Sėkmės mokykla“. Kokybiško bendravimo paslaptys – sąmoningumas ir leksika

Kaip kokybiškiau bendrauti? Straipsnis apie… bendravimo sėkmę kartu su „Sėkmės mokykla“. Skaitykite DELFI:

„Sėkmės mokykla“ 2012 m. gruodžio 9 d. 18:07

http://www.delfi.lt/news/daily/education/sekmes-mokykla-kokybisko-bendravimo-paslaptys-samoningumas-ir-leksika.d?id=60178585#ixzz2qYWgTww8

Anot verslo konsultantės Giedrės Urmulevičiūtės, žmogui, negebančiam valdyti bendravimo įgūdžių, gresia mažėjantis potencialių pašnekovų ratas, dažnėjančios nesėkmės ar net asocializacija. „Mažasis Princas sakė, kad kalba yra nesusipratimų šaltinis. Todėl privalome žinoti tam tikras taisykles ar rekomendacijas, kaip bendravimą paversti naudingu ir maloniu“,- teigia ekspertė.

– Šiandien ypatingai aktualu gebėti bendrauti susitikimų metu, kuomet bendravimo kokybė kuria įvaizdį, reputaciją. Kaip jūs įvardijate, kas yra bendravimas susitikimų metu ir koks jis turi būti?

– Kokybiškas bendravimas susitikimų metu – tai sąmoningas žinojimas, ką, kaip ir kada sakyti, su kuo bendrauti, kaip bendrauti, kada paduoti ranką… Kitaip tariant, tai žinojimas, kaip elgtis su žmogumi, kad abiems būtų gerai ir būtų pasiektas tam tikras rezultatas.

Visi esame užaugę skirtingose aplinkose ir turime skirtingus supratimus. Tam, kad galėtume bendrauti, turime susitarti dėl tam tikrų dalykų, kurie palengvintų bendravimą.

Kuo anksčiau pradedi sąmoningai mokytis kokybiško bendravimo, tuo geriau. Jau paaugliams naudinga sąmoningai suvokti, kodėl svarbu numatyti pokalbio tikslą, kaip parodyti pašnekovui pagarbą ir kodėl pokalbius reikia reziumuoti. Šiuos dalykus įsidiegus dar paauglystėje, tai natūraliai taps įvaizdžio, reputacijos, savasties dalimi.

– Iš ko susideda kokybiškas bendravimas susitikimų metu?

– Žmogų pamatai, parodai, kad pamatai, paduodi ranką, garsiai pasisveikini, žinai susitikimo tikslą, klausaisi ir girdi, kalbi ir žinai, ką nori pasakyti, reziumuoji, apie ką buvo kalbėta, atsisveikini.

Pavyzdžiui, atkreipkite dėmesį į tai, koks svarbus vien tik atsisveikinimas: pasakymas „buvo malonu susipažinti“ palieka geresnį prisiminimą nei vien tik „viso gero“.

Iš pirmo žvilgsnio elementarių žingsnių paslaptis – sąmoningas jų suvokimas ir vartojama leksika. Ypatingai Lietuvoje žmonės mano, kad viskas yra savaime suprantama ir nebūtina garsiai sakyti, jog malonu kitą matyti, kad svarbu pagirti jo išvaizdą. Tačiau tik garsiai įvardijus tokie dalykai tampa žinomi ir pašnekovams. Ši klaida kaip ir kreipimasis į visus „tu“ arba polinkis žiūrėti į problemas užuot žvelgus į galimybes yra dažniausios lietuvių bendravimo klaidos.

– Bendravimas, apie kurį mes kalbame, yra panašus į nesibaigiantį pataikavimą.

– Jei pokalbis nemalonus, tokio pokalbio negiriame, tačiau už jį padėkojame. Gražiuose žodžiuose privalo būti tiesa. Kitaip tariant, tiesa turi būti pateikta gražioje formoje.

– Kokiais būdais pasitikrinti savo bendravimo kokybę?

– Klausti savęs, ar toks ir yra pokalbio tikslas, ir klausti pašnekovo, siekiant pasitikslinti aptariamus dalykus. Dar viena savistabos taisyklė – prašyti aplinkinių pastabų dėl bendravimo arba įsirašyti savo kalbą į diktofoną. Bendravimo taisyklės kuriamos tam, kad galėtume pagerinti gyvenimą. Kuo labiau žmonės tai įsisąmonins, tuo lengviau bus vieniems su kitais bendrauti.

– Koks pokalbis yra vykęs pokalbis?

– Kai kiekvienas po pokalbio supranta, kad prasmingai praleido laiką: sąmoningai galvojo ką kalba, džiaugėsi tuo, ką kalba, gavo naudos sielai ar darbams.

– Kaip pradėti mokytis sąmoningo bendravimo?

– Svarbiausia išsiaiškinti, ką darome tinkamai, o ką norime pakeisti, ir pradėti dirbti su tuo, kas keistina. Vienas iš patarimų, kaip mokytis bendrauti – skaityti laimingų žmonių biografijas ir ieškoti jose informacijos, kaip tie žmonės elgėsi ir bendravo, kad jiems pavyko būti sėkmingiems. Nereikia konkretinti, nes kiekvienas sėkmę suprantame savaip.

Neformalios saviugdos straipsnių ciklas – bendras DELFI ir VšĮ „Sėkmės mokykla“ projektas, kuriuo siekiama kurti atsakingų piliečių visuomenę, ugdyti papildomas asmens kompetencijas ir didinti vidinį potencialą.